Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves olvasó!
Érkezett egy újabb Q&A. A témák leginkább az uborkaszezon közbeni lyukbetömések és kisebb fejlesztések. Válaszol(szokásosan): Vyacheslav Bulannikov
Repülőgépek
A közepes hatótávú levegő-levegő rakéták és az egyre gyorsabb repülőgépek bevezetésével a Realistic csaták nagy tier-ben túlzsúfoltak lettek. Van terv a pályák kiszélesítésére, a hiba orvosolása érdekében?
- Igen, már növeltük a pálya méretét a múltban, és ha szükséges, ezt újra meg fogjuk tenni.
Mindkét behozott Jaguar repülő a valóságban rendelkezik hőcsapdával, és olyan tier-ben vannak, ahol szinte mindegyik repülőnek van, a Jaguar mégsem kapott. Van terv ezen hiányosság javítására a jövőben?
- Minden olyan gépre tervezünk hőcsapdát tenni, amelyen a valóságban is volt, ez alól a Jaguar sem kivétel. A brit Jaguar már rendelkezik hőcsapdával, de mindkét gép fog kapni külsőleg felszerelt hőcsapda vetőket, amint ennek kezelését kifejlesztettük a játék számára.
Lehetséges az IL-28Sh-ra olyan felszerelési opciót készíteni, amiben bombát és rakétát is visz, amíg ez a 3 tonnás terhelési határt nem lépi túl. Például: 1.5t-nyi rakéta a szárnytöveken és 1.5t bomba a bombaszekrényben. (A terhelési küszöböt nem lépi át.) Van valami ami az ilyen felszerelést akadályozná?
- Ahol az technikailag lehetséges, ott próbáljuk a felszerelt fegyverzetek minden kombinációját elérhetővé tenni. Ezen javaslatot mindenképpen megfontoljuk, akár már a következő nagy frissítésben érkezhet is. Kövessétek a híreket és tegyetek ti is ilyen javaslatokat a forum-on.
Harckocsik
Q. Mi az oka annak, hogy nincsenek általánosan “csak harckocsi” csaták?
- A War Thunder lényege az, hogy vegyíti a különböző járműtípusokat egy környezetbe, ez szerintünk sokkal izgalmasabb, mint a tiszta harckocsi vs harckocsi csata. Egyébként pedig a játék már így is nagyon sok különböző csatatípussal rendelkezik, még egyet hozzáadni szerintünk semmi értelme.
A játékosok nagy része mindenféle éjjellátó készülék nélkül kényszerül éjszakai csatákon való részvételre, ahol sem esélyük nincs, sem lehetőségük segíteni csapatuk győzelmét. Van terv egy olyan szűrő létrehozására, ami kiküszöbölné, hogy olyan jármű/játékos kerüljön éjszakai csatába, aki semmilyen éjjellátó készülékkel nem rendelkezik?
- Ez nem fog megtörténni, viszont átalakítottuk az időjárási körülményeket, mostantól éjszakai csaták csak felhőmentes tiszta időben folyhatnak. De a későbbiekben nem kizárt a csatateret megvilágító lövedékek és aknák hozzáadása is.
A Svéd “top tier” harckocsik iszonyatosan magas javítási költséggel rendelkeznek. [Most már “egyensúlyba” került a többi is velük.] A tény, hogy 4 “kill”, 1 halál után az ember veszít pénzt elkedvteleníti az ág további fejlesztésétől. Van terv a javítási költségek egyensúlyozására, hogy egy járművel se kelljen 25 ezernél többet fizetni csata után javításra?
- A járművek javítási költségére vonatkozóan nincs felső határ. Azt a jármű hatékonysága és a kívánt népszerűségétől való eltérés határozza meg, a javítási költségek folyamatosan változnak, a közeljövőben is [most már múlt] tervezünk egy nagyobb változtatást, amiben a svéd Leopard2A5/Strv122 költsége csökkenni fog.
“Top tier” csatákban is elég gyakran előfordulnak kisebb méretű pályák. Nem lehetne megoldani, hogy a kisebb pályákkal csak a kisebb, míg nagyobb pályákkal csak a nagyobb tier-hez tartózó járművek találkozzanak? Utóbbi nem való kisebb pályákra.
- A statisztikák és a beépített pálya értékelő funkció mást mond. A “top tier” játékosai a nagy és kisebb pályákat is általánosan szeretik, sőt a kisebbeket még jobban is.
[Hát a nagy Eastern Europe vagy Poland helyett én is jobban szeretem a kis verziót, de ennek leginkább az az oka, hogy csak megnövelték, a területet ahova a harckocsiknak van engedélyük menni és ezen felül semmit nem csináltak, egy RB repülőre tervezett, egyáltalán nem kidolgozott részen kell a harckocsiknak menniük, előbb megnevezett két pálya “megnagyobbított” változatán. Őszintén azon csodálkozom, hogy nem potyogunk át a pálya alján. – szerk.]
A “top tier” csaták eddig következetesen arról szóltak, ki találja el előbb az ellenfelet a gyenge pontján. De most az új már “vastagsággal” rendelkező lövedékek behozatalával ez teljesen borult, mivel egyes járművek gyenge pontját teljesen törölte, míg másoké megmaradtak. Van esetleg terv az új lövedékek valóságosabbá tételére?
- Ahogyan mi tudjuk a legtöbb harckocsi ilyen tier-ben APFSDS lőszert használ, amely átmérője jóval kisebb az azt kilövő ágyúénál, olyan 20-40mm. Emiatt itt sokkal kevesebb gyenge pontot érintett a változtatás, mint a többi tier-ben. Ezek felett, a legutóbbi server frissítésben javítottuk az átütés számítását nagy beérkezési szögek esetén, ami az említett esetekben elég gyakori. De ezen rendszer jobbá tételén folyamatosan dolgozunk.
Egyéb
Az aknák behozatala nagyon pozitív reakciót váltott ki a játékosokból, viszont a rövid élettartamuk miatt a csatákra nagyon kevés hatással bírnak. Van terv arra, hogy ezen időt megnöveljék és az aknák ne tűnjenek el pár perc után?
- Igen, gondolkoztunk rajta.
Tudtok állapotjelentéssel szolgálni a játék Mac és Linux verziójáról? Ezeken is egyre több a hiba, míg azok javítása egyre és egyre csak lassul. Tudtok valamit mondani a Vulkan-ról és hogy a War Thunder valaha támogatni fogja-e?
- Ez nem igaz! Az egy időben jelen lévő hibák száma nem nőtt és azokat is gyorsan javítjuk.[XD XD XD — ezen röhögőgörcsöt kaptam – a szerk.] A közelmúltban a Metal elérhető lett MAC felhasználók számára, amivel kapcsolatban pozitívak a visszhangok. Igen vannak hibák, de azokat javítjuk, ahogy ez az Open GL esetén is van. A Linux eset nagyon összetett a különböző kiadók miatt, de mi mindent megteszünk az összes tehetségünket beleadva.
Kategóriák:Q&A