Hírek

Q&A (2022. Május)

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves olvasó!

Egy próba után a gaijin, a kihúzott és nagyon zavaros video-s formátumról, visszatért a szokásos írott formára, azonban ez a válaszok egyértelműséget és értékét sokban sajnos nem növelte.
Válaszol(szokásosan): Vyacheslav Bulannikov


Általános

Van lehetőség UAV (közvetett irányítású jármű) behozatalára a játékba? Milyen formában? Mint harckocsiból irányított, vagy kifejleszthető?

  • A legutóbbi Áprilisi event-en már próbálkoztunk ilyen járművekkel[?], szóval még elég korai bármit is mondani, de lehetséges.

A legutóbbi frissítésben kaptunk egy új pályát, rengeteg felüljáróval. Számíthatunk több pályára hidakkal, aluljárókkal, alagutakkal?

  • Lehetséges, hogy igen.

Légi járművek

A felszerelhető üzemanyagtartályok sokat segítenének az erősen korlátozott üzemanyagellátással rendelkező repülőgépek számára. Ez nem csak a levegőben töltött időt, hanem a harcászati lehetőségeket is növelné a játékosok számára.

  • Top-Tier repülőgépek számára tervben van a bevezetése, a munka rajta a jövő évben kezdődhet.

Van bármi terv a levegő-levegő rakéták aktiválási/lehűlési számlálójának kikapcsolására? A játékban lévő modern* sugárhajtású gépek játékstílusához ez az idő már túl hosszú és negatívan érinti a csaták folyamát. Esetleg csak a fejlettebb rakétáknál az időzítőt lejjebb venni, nem pedig egy értéket használni mindegyikhez?
*[’70-es éveknél járunk repülőgépek terén – a szerk.]

  • Jelenleg a levegő-levegő rakéták terén még csak az információ gyűjtés állapotában vagyunk és nem találtunk mindegyikhez ilyen adatot. A megvalósítás nagyon egyszerű, csak minden rakétánál az alaphelyzetben beállított értéket (időt) kellene testre szabnunk egy érték átírásával az adatlapokon, úgyhogy lehet, hogy ezt 1-2 nagyfrissítés alatt meg is tudjuk csinálni.

Repülő RB-ben a bombázási pontok elpusztítása semmilyen hatással nincs a csata menetére, emiatt pedig a hadászati bombázók nem nagyon tudnak beleszólni a csata kimenetelébe, csak célpontnak vannak ott. Van bármi terv ennek orvoslására?

  • Ha ez igaz, akkor bug-osak a ‘realistic’ repülő csaták. Ha a játékosok jelzik nekünk az ilyen eseteket, akkor azokról miután tudomást szerzünk dolgozni fogunk a hiba kijavításán.
    [Ennyit arról, hogy a gaijintól bárki is “játszik” a játékkal. Mennyi ideje van bent ez a “bug”? Másfél-két éve? – a szerk.]

Lesz a játékban fejlesztve a UI a top-tier repülőgépek számára? Mint ahogy a helicopter-eknél van (az állítható színekkel és a középre hozással)?

  • Igen, van rá tervünk

Lesz a játékban irányított szárnyas rakéta, mint a Kh-22 a Tu-22-n?

  • Jelenleg nincs neki célpont a játékban, így szükség és kereslet sincs ilyen fegyverzetre. Ha a jövőben felmerül a behozatalának a szükségessége, majd beszélhetünk róla.

Legutóbb említettétek a kínai csavarrepülőgép fejlesztési fa bevezetését a következő nagy frissítések egyikében. Tudtok információt adni róla hogyan haladtok?

  • Igen. Lehetséges, hogy a teljes kínai csavarrepülőgép fejlesztési fára tett ígéretünk túlságosan optimista volt, de egy-két kínai helicopter mindenképpen érkezni fog a következő nagy frissítések egyikében.

Most, hogy a premium Apache eltávolításra került az amerikai fából, jöhetne a helyére a Comanche (még ha csatában sosem vett részt), mint új premium? Mikor fog a Mi-24 Super Hind a játékba kerülni?

  • Csakis a jövőben, a múltban már semmiképp. [Jajj, gazsi a kis humoros 🙂 ]

Földi járművek

A svéd Leopard 2A5-ök (Strv 122) nagyon elavult lőszerekkel rendelkeznek, emiatt pedig átütésük is lényegesen elmarad a többi top-tier harckocsitól. Van terv a Slpprj m/95 lőszer bevezetésére?
Emellett Svédország-ból még hiányzik a 3. top-tier harckocsi, amellyel a legtöbb nemzet rendelkezik (legutóbbi frissítésekben például Franciaország, majd Nagy-Britannia kapta meg a 3. TT harckocsiját).

  • A svéd Strv 122-k a statisztikák alapján nagyon jól teljesítenek, és a Leopard-ok közül nekik a legnagyobb az átlag élettartamuk, így az erősítésük (buffolásuk) nem szükséges. Ennek ellenére hamarosan™ érkezni fog egy új svéd harckocsi [Strv 122B+?!], ami új lőszerrel is fog rendelkezni.

Be fog kerülni a játékba a “Double Feed system”? Például a VCC-80 Dardo (HITFIST 30) esetén a lőszerváltás egy teljes újratöltési időt vesz igénybe, míg a valóságban szinte azonnali.
[Már van a játékban hasonló rendszer például a Gepard légvédelmeken – szerk.]

  • Ilyen rendszerre már régóta szükség van a játékban és emiatt a terveink között van.

Lesz valaha álcaháló bevezetve a játékba? Sokat javítana a játék menetén, hangulatán és a játékosok testreszabási lehetőségein is.

  • Fejleszthető modifikációként biztosan nem.

Van terv további önjáró tüzérségi ütegek behozatalára? Kifejezetten olyan nemzetek számára, amelyek még nem rendelkeznek ilyennel? Pár példa: M109, PzH 2000, AS90, FV433 Abbot, PLZ05, AMX-30 AuF1. Vagy esetleg közvetlen tüzelésre is alkalmas mozsárágyúk, mint a 2S9 Nona-S?
[Csodálom, hogy a 2S1 Gvozdika-t nem említették meg.]


Van terv további funkciók bevezetésére a könnyű harckocsik számára? Esetleg aknatelepítés? Goliath vagy felderítő repülőgép távirányítás? Vagy csapattársak segítése irányított rakéták vezérlésében?

  • Ezek közül párat terveztünk.

Kína jelenleg hiányt szenved nagy hatótávolságú légvédelmi rendszerek terén. Van terv ennek pótlására, például a Tor légvédelmi rakétarendszerrel?

  • Igen, tervezünk nagy hatótávolságú rakétás légvédelmet behozni a kínai fejlesztési fába.

Van terv a modern tűzvezető rendszerek bevezetésére a War Thunder-be? Rengeteg modern harckocsi, nem csak ellenséges harckocsik, de légi járművek automata becélzását és elhárítását is képes elvégezni.

  • Igen van tervünk, sőt már a megvalósításnak is nekiálltunk valamilyen szinten.

Van terv az elpusztított harckocsi model részletességének javítására? Jelenleg csak ammo rack (lőszerrekesz) robbanás esetén kapunk külön elpusztított harckocsi model-t, minden más esetben (üzemanyag robbanás, legénység elhalálozása) ugyan azon alapértelmezett látható.

  • Gondolkoztunk már több és részletesebb elpusztított harckocsi model bevezetésén, de még nagyon sokat kell tanakodnunk rajta.

Vízi járművek

Lesz növelve a nagy kaliberü ágyúk hatékonysága? Jelenleg a modernebb ‘gyorstüzelő’ közepes űrmérettel rendelkező ágyúk uralják a terepet. Talán hogyha az “overpressure” bevezetésre kerülne hajókhoz is, csak hogy megszűnjenek az olyan esetek, mikor egy 155 mm vagy annál nagyobb ágyú egy kis csónakot eltalálva semmi sebzést nem okoz.

  • Ez valóságban is így van. A megfelelő tűzgyorsaság és a kielégítő sebzésérték nagyon fontos tulajdonságai a fegyverzetnek.

A Naval Enduring Confrontation (Tengerészeti Elhúzódó Összecsapás) a legtűrhetőbb és legjobb vízi csataforma jelenleg a játékban. Van terv a folyamatosan elérhetővé tételére?

  • A Naval Enduring Confrontation csatákkal elég sokan játszanak, azonban még mindig elmarad a játékosszám a legtöbb random csatáétól, így csak hétvégéken lesz elérhető.

Van terv a Naval Enduring Confrontation (Tengerészeti Elhúzódó Összecsapás) fejlesztésére/kiterjesztésére? A jelenlegi rövid csaták sok esetben akadályozzák a játékost a potenciális teljesítményük elérésében. Egyébként nagyon jó, tudnátok 3 napnál hosszabb időtartamokban is játszhatóvá tenni?

  • Igen, dolgozunk rajta.

Harckocsiknál Tier V és felette a javítókészlet és tűzoltórendszer csökkentett fejlesztési költséggel rendelkezik. Van terv ezt hajókra is kiterjeszteni?

  • Valószínűleg igen, habár érdemes megemlíteni, hogy az említett eszközök hiánya nem annyira ellehetetlenítő tényező hajók esetén. A legtöbb vízi jármű több, mint egy fegyverrel rendelkezik, a kigyulladás nem jelent pár másodpercen bellüli halált, emellett pedig a legtöbb stock csónak ellenséges tűz miatt süllyed el.

[Ezen kérdést és a rá adott választ a gaijin utólag törölte a cikkükből – a szerk.]


Egyéb

A Panther II, a 105-ös Tiger II és a Maus eltávolításakor az indok az volt, hogy a német harckocsi fából eltávolításra kerüljenek a gyártási fázisig el nem jutott járművek. Ezen gondolatot nem lehetne más nemzetekre is kiterjeszteni? Mondjuk egy másik tengelyhatalmi nemzetre: Japánra? A három Yokosuka R2Y2 helyett jöhetne három Kawasaki gép a T-1, a T-4 és a P-2J.

[A Fuji! T-1 egy kiképző gép, amelyre felszerelhető 1 db 12.7 mm-es géppuska az orrba, a szárnyakra pedig, 1-1 db: AIM-9 Sidewinder, max 340 kg (750lb) bomba, vagy 455 L-es üzemanyagtartály.
A T-4 egy modern kiképző gép, amely a T-1-et váltotta le. Elméletileg a szárnyakra lehetséges bombákat, gépágyúkat és irányított rakétákat felszerelni.
A P-2J, mint neve is mutatja, egy P-2 Neptune japán változata. A tengerészeti felderítőgép szükség esetén 8,000 font (3,629 kg) terhet tudott hordozni, amely lehetett bomba, akna vagy torpedó. – a szerk.]

  • Az R2-k eltávolítását régóta tervezzük a játékból, de erre csak akkor fog sor kerülni, ha találunk valamit, amit be lehet cserébe hozni.

Van terv további sorozatgyártásra sosem került, csak terv-/próbafázisig eljutott járművek játékba hozatalára, mint az Object 287, vagy az Object 787?
[Az első egy “fejlesztett” IT-1 finomhangolt profillal és a BMP-1-en megismert 73 mm-es ágyúval.
A második egy T-72 löveg nélkül, két 2A72* 30 mm-es gépágyúval a torony két oldalán. *(BMP-3, BMD-4)]

  • Nem vetjük el a gondolatot.

Most, hogy Dél-Afrika kapott saját harckocsi al-ágat a brit fejlesztési fában, számíthatunk ugyan erre a repülők terén? Jelenleg a Rhodéziai Hunter az egyetlen afrikai repülő a játékban.

  • Már így is túl sok repülő van a Brit fejlesztési fában. A harckocsiág csak azért jött, be mert egyébként nem lett volna elég jármű egy ötödik oszlophoz, ami repülők terén már jelenleg is megvan. Ha jön is afrikai repülő a játékba, az valószínűleg premium, event vagy század-járműként.
    [Mi van a brit kerekes ággal? Az AEC, a Daimler és a Staghound már most is a játékban van, melléjük jöhetne még egy Humber és egy Guy (igen, ez a neve). Modernek közül Top Tier-be pedig folytatódhatna, mint egy könnyű/felderítő ág, a Warrior és Stormer mellé érkezhetne a Fox, Ferret, Abott, Scimitar, Scorpion, stb – a szerk.]

Lesz a játék fejlesztve több CPU mag/szál használatára? Jelenleg csak egyet terhel komolyan, ami miatt sok gépen FPS esést és micro fagyásokat okoz.

  • Valamilyen szinten már megkezdtünk a munkát, de meg kell érteni, hogy egy játék nem fog csak azért jobban futni, mert egy helyett több szálon fut és nincs minden esetben lehetőség a több szálon futás megvalósítására.

Van terv a játék UI-ának és ikonjainak fejlesztésére? Jelenleg a játék ezen elemei nagyon régiek/lemaradottak. Olyan változtatásra gondolok, mint amin a “csigabolt” (gaijin store) átment.

  • Igen, van rá tervünk.

Fog az összes a fa és bokor egyszer sérülési model-t kapni? Jelenleg van olyan fa, amit sem tüzérség, sem bomba, de még csak az atomcsapás sem semmisít meg. [Atombomba ledobása után is még lehetett menni harckocsival egy bug miatt.] Bokrok közül is van ami a HEAT-FS-t megfogja, van ami nem, van amit gépágyúval le lehet lőni, van amit csak harckocsival felette való elhaladással lehet megsemmisíteni. Számíthatunk egy egységesített képletre? Például a növényzet tüzérséggel való ‘megtisztíthatósága’ nagyon hasznos lenne.

  • A fák sérülni fognak a tüzérségtől és az atomcsapás majd mindent meg fog semmisíteni a pályán a jövőben. Képlet kell? Minél nagyobb egy fa, annál több életereje (HP-ja) és ellenállása van.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s