Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves Játékosok!
Újabb Q&A, válaszol: Vyacheslav Bulannikov
Földi járművek
Q: Mit tudtok elárulni nekünk az amerikai lövedékek jelenlegi állapotáról? Például a T33 hibás átütéséről és csőtorkolati sebességéről? Tervben van a T50E1 APCBC lövedék játékba hozatala a T32 / T32E1 tankokhoz?
A:
- T33: Hibajavításokat tervezünk. Megnézzük még egyszer a csőtorkolati sebességét és a lepattanási jellemzőit.
- T50E1: Bár ballisztikai jellemzői hasonlóak a T41-hez, ez egy strapabíróbb ötvözetből készült. Jelenleg nem akarunk behozni olyan paramétereket, amik a strapabíróságra vonatkoznak. (Azaz számukra nincs oka berakni a lövedéket. – a ford.)
Q: Az anti-spall liner hatása működik azon harckocsiknál amik a való életben is rendelkeztek vele?
A: Igen működne, de jelenleg nincs olyan tankunk, ami rendelkezne vele. (Ami hazugság, például a Challengerek és a Leopard 2A5 is rendelkezik vele. – a ford.) A háború utáni szovjet tankok rendelkeznek radiation liner-rel, ami hasonló hatású, de csak a legkisebb szilánkokat állítja meg. A játékban a leggyengébb repeszekre van hatással, azaz csökkenti az átütés utáni hatását a lövedéknek.
Q: Tervben van az automata töltőrendszer sebezhetővé tétele? Igen nagyméretű, és sérülékeny. Például a sérülés csökkenthetné a tűzgyorsaságot.
A: Jelenleg nincs tervben, bár nem zárjuk ki a lehetőséget, hogy a hajók lőszerliftjeihez hasonlóan oldanánk meg.
Q: Számíthatunk a földi járművek nézetének változására? Rengeteg új módra van lehetőség, főleg a modern járműveknél.
A: Nincs tervben a jelenlegi megváltoztatása.
Q: Az egyik legnagyobb kérés a Földi Egységekkel kapcsolatban a régóta várt regenerative steering. (“regeneratív kormányzás”) Rengeteg harckocsit érint, mivel a játék minden járművet kuplung alapú kormányzással használ, így főleg a háború utáni és magasabb szintű járművek számára hátrányos a hiánya. Segítségével a kanyarodásnál kevesebb sebességet vesztenének, illetve nehéz talajon vagy emelkedőn is ugyanúgy lennének képesek fordulni, mint sík terepen. Tervben van a játékba hozatala, vagy több idő kell még?
A: Igen, tervben van.
Q: Van bármi terv a tank RB és SB élesebb elválasztására? Jelenleg a legszembetűnőbb különbség a kameranézet.
A: Ha közelebbről megvizsgálod, a két játékmód között több különbség is van. A szövetséges jelölők hiánya jelentős mértékben megváltoztatja a játékmenetet SB-ben. Nincsenek terveink az említett játékmódok megváltoztatására.
Q: Néhány frissítéssel ezelőtt az APCR és APDS lövedékek drasztikus fejlesztését teszteltétek a dev szerveren, de ezek nem kerültek át a live szerverre, és azóta sem kerültek újra terítékre. Meg tudjátok mondani, hogy visszatér-e a napirendre az átütés utáni sebzésük?
A: Vissza fog térni, de az előző tesztek hibákat tartalmaztak. Ha ezeket kijavítottuk, és az új értékek elég közeliek lesznek a referenciaértékekhez, a teszteket újra végrehajtjuk. Az APDS lövedékekre majd csak az APCR/HVAP után kerül sor.
Légi járművek
Q: Tervben van a szovjet óriás, a K-7 bekerülése?
A: A fejlesztési fában való megjelenése nincs tervben, nem csak a kétes hatékonysága, hanem a csapnivaló repülési tulajdonsága miatt is.
Q: Nagyon király lett a radar mechanika, de nincs kit lelőni top-tierben. Nem jön senki támadó repülővel a légvédelmek hatókörén belülre. Erre megoldás lehetne a top-tier repülők SP költségének csökkentése.
A: Statisztikákat fogunk elemezni a repülők használatáról top-tierben, és az alapján fogunk dönteni. Emellett átdolgozzuk a radar figyelmeztető rendszert kényelmesebb használatra.
Q: A sugárhajtású repülés végre fejlődik a játékban, de a pilóták gyakran találkoznak a túl kevés üzemanyag problémájával. Tervben van külső / ledobható üzemanyagtartályok bevezetése azokra a gépekre, amik a valóságban is használták?
A: Nincs tervben, de nem zárjuk ki a lehetőségét, hogy a jövőben visszatérjünk rá.
Q: Fejlesztés alatt állnak a rádió-elektronikus hadviselési eszközök Légi járművekre? Milyen közel vannak a bekerüléshez?
A: Jelenleg a radar figyelmeztető rendszert szeretnénk tájékoztatóbbá és kényelmesebbé tenni. Különböző figyelmeztetést akarunk a radarbefogásra és az önirányító rakéták általi befogásra, precízebb megjelenítését a befogás forrásának, stb. A jövőben lehet szó rádió-elektronikus hadviselésről, vagy akár lokátorromboló rakétákról is.
Q: A repülőkről rengeteg apró alkatrészt lehet lelőni. Hogy van ez a helikoptereknél? Persze, kevesebb részük van, de itt is ki lehetne bővíteni a sebzésmodellt: rezgések, a rotor dőlésszögének elállítódása, az ATGM irányítórendszer meghibásodása, stb.
A: Most a a helikopterek sebzésmodellje hasonlóan komplex, mint a repülőké, de figyelembe veszi az egyedi elemeit az előbbinek, például a kardántengelyek és váltók jelenlétét. Jelenleg elégedettek vagyunk ezzel a részletességgel. Szerintünk minden rendszernek a sebzésmodellben hozzá kell adnia valami újat és érdekeset a játékmenethez – akármelyik végén is van a játékos a fegyvernek.
Q: Tervben van a helikopterek infokártyájának bővítése olyan fontos adatokkal, mint az ATGM-ek hatótávja?
A: Igen, ezen információnak az infokártyán kellene lennie. Emellett van pár elgondolásunk, hogy miképp lehetne a helikopterek kezelőfelületét átdolgozni – hiszen van hely, hogy kiírjuk a hatótávot.
Q: Az amerikaiak és a britek szintén használták a H-34-et a franciák mellett. (A britek Westland Wessex néven.) Van rá lehetőség, hogy bekerüljön a H-34 az említett két fába is?
A: Igen, van.
Q: Van rá eshetőség, hogy a könnyű harckocsik felderítő képességét átvegyék könnyű helikopterek is?
A: Kétségeink vannak efelől. A könnyű harckocsikkal ellentétben a helikopterek könnyedén beláthatják a teljes pályát, így túl könnyen tudnának felderíteni. A légvédelmi rakétarendszerek ugyan megnehezítik a dolgukat egy kicsit, de még így is túl könnyű dolguk lenne. Nem volna helyes ugyanúgy jutalmazni ezt, mint a könnyű tankokkal való felderítést.
Vízi járművek
Q: Régóta nem láttunk semmit a VS-8 aknatelepítő hajóról, van bármi hír erről a járműről és az aknákról általában?
A: A legutóbbi frissítés igen nagy volt ami a flottát illeti, így nem volt időnk bevezetni az aknákat, de vannak terveink ezzel kapcsolatban.
Q: Van bármi hír a tengeralattjárók állapotáról? Esetleg belső tesztek alatt állnak, vagy inkább kizárt, hogy bekerüljenek? Bár lassúak, több még lassabb hajó van a játékban (Siebel Ferries, LCS, Flower Class) és sok tengeralattjáró-elhárító hajó található az alacsonyabb rangokon.
A: Még nincs semmi.
Q: Rengeteg új hajón találhatóak gyönyörűen modellezett repülők, amik nincsenek még a játékban, mint használható gépek. Van rá esély, hogy ezek a repülők bejussanak a játékba?
A: Van rá esély, de azt is szükséges megérteni, hogy egy hajón lévő statikus modell elkészítése sokkal könnyebb, mint egy repülhető modell elkészítése, amiket a semmiből kell megteremteni. (Azaz ha jönnek is, sok időbe fog telni. – a ford.)
Q: Tervben van más nemzet flottája is Japán mellett?
A: Igen, vannak terveink. Sőt, már dolgozunk rajtuk.
Egyéb
Q: Van bármi előrehaladás ami teljes rombolhatóságot illeti?
A: A rombolhatóság elfogadható kereteken belül működik elég régóta. A nagyobb házak leomlanak, ha elég nagy ágyúval lövik. A fejlesztések során ügyelnünk kell rá, hogy ne menjen a teljesítmény vagy a játszhatóság rovására.
Q: Hogyan tekintenek a fejlesztők a legutóbbi World War menetre? Várhatóak radikális változások ami a mechanikákat illeti? (Például a flotta részvétele, vagy épp a parancsnokok jutalmazása.)
A: Véleményünk szerint nagyon jó volt! A World War első szezonjában századok ezrei vettek részt és segítettek a játékmód fejlesztésében. Nem zárjuk ki, hogy a jövőben a flottát is beengedjük a csatákba, vagy hogy a parancsnokok további motivációt kapjanak. (De úgy látszik egyelőre marad minden így. – a ford.)
Forrás: War Thunder
1 reply »