Hírek

Tervezett Gazdasági változtatások — 2021. Május

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Két hónap szünet után újabb változtatásokat eszközöl a gaijin. Megérkeztek az mostanra már fél éves időszakokra leosztott gazdasági változtatások.


Ez most nagyon messze van a legutóbbi decemberi szörnyűséges változtatásoktól, akkor a járművek javítási költsége összességében egy millióval nőtt, míg jutalmazási szorzójuk drasztikusan csökkent. Most a javítási költségek átlagosan változatlanok maradtak, míg jutalmazás terén a legutóbbi brutális csökkentés után, most kompenzált a gaijin, az RB-ben százas nagyságrendű legutóbbi csökkentés hatásait az eredeti (nerf-hez képesti) felére visszaállítva.

‘Nehézségi szintekre lebontva csak az RB játékosok jártak jól a jelenlegi változtatással (igaz a legutóbb megnövelt javítási költségekhez képest csak felét kaptuk vissza), az AB és SB játékosok számára a javítási költségek még drasztikusabban nőttek a jutalmazási szorzók, pedig ugyan ilyen kedvezőtlen mértékben csökkentek. Ezzel tovább próbálva ráerőltetni a játékosokat az RB mérkőzésekre.

Nemzetekre lebontva az Egyesült Királyság és Japán járt legrosszabbul őket szorosan követi Németország, Kína és Olaszország. Pozitívnak a változtatásokat Franciaország és Svédország nevezheti, őket megelőzi az Egyesült Államok legjobban pedig (“hatalmas meglepetésre”) a Szovjetunió járt. [Igaz Németország SB-ben megelőzi őket.]


Egységekre levetítve rengeteg nagyon kellemetlen változtatás történt:
Top-tier jetek javítását sim-ben még jobban megnövelték (igen, decemberben is, most is): F-4 Phantom-ok, F-104-ek, F-100D, F-5A(mindenhol +10,000 javítási költség), Mirage IIIE, .
A 5.3-5.7-es cirkálókat a hibás model-ek, a szörnyű kialakítással és elosztással rendelkező pályák és valódi damage model-lel ellátott csatahajók már eddig is sanyargatták, most a gaijin erre rátett egy lapáttal és szépen 10-20,000-et még rávágott a javítási költségükre. [Még az olyanokra is, mind a britek, amikkel való játék, még a War Thunder játékosok számára is túl nagy mazochizmus.] (Ezentúl még kevesebb hajós lesz a WT-ben, mert nem csak, hogy nem fun, de amíg nem tanul meg velük játszani, addig még az ezüstöt is nyelni fogja. Ha valaki három cirkálójából a spawnról kilőnek azonnal, mielőtt bármit tudna csinálni*, háromszor egymás után, akár szép -100.000 ezüsttel is kijöhet a csatából.)
(Vannak pályák, ahol ez könnyedén lehetséges, mivel a két spawn egymásra rálát 8km-röl, ami hajókkal nem nagy távolság.)
Az új szovjet sugárhatású gépek és az ITP javítási költsége jelentősen csökkentve.
A bombázókat továbbra sem szereti a gaijin. A fegyvertelen B57 javítása így is 93,000, most a brit változatát is szépen felvitték 64,000-re, de a Buccaneer sem úszta meg a gaijin bombázóutálatát.
Az Attacker FB.2 premium mivolta elnyerte a gaijin kegyeit összességében -30,000 lett a javítási költségének változtatása, bármelyik mode-ben való elvesztése kevesebb mint háromezer ezüstbe fog csak fájni.
Az afrikai járművekhez szokás szerint elért a nerfhullám, mindegyik javítási költségét szépen megemelték 5-10 ezerrel.
A japán repülőket a gaijin továbbra sem szereti, szép kis 5-10 ezres javítási költség növekedést kaptak a Tier IV-V japán vadászok.
A MARS 15 javítását egy jó 5-10 ezerrel növelték mindenhol.
A Fokker javítását viszont lejjebb vitték, most már nem kell 11,000-et fizetnünk minden egyes alkalommal, mikor elpusztítják gépünket.

Emellett változtattak a ezüstszerzés felső korlátján csatánként. Repülőgépek esetén drasztikusan csökkentették, viszont csónakoknál kisebb hajóknál nagyobb mértékben növelték. (Egy nagyon jó csata után nem leszünk annyira lekorlátozva, hogy mennyi a maximum ezüst amit kaphatunk. [Aminél nem kaphatunk többet.])
Emellett pedig a fregattok, habár a csónakok fejlesztési fájában vannak, jutalmazási szempontból mostantól (nem csónaknak, hanem) hajónak fognak számítani.


A gazdasági változtatások mellett egyéb fejlesztési fát érintő változtatások is bekerültek, ezek pedig az alábbi járművek fejlesztési költségét és vásárlási árait is megváltoztatták.

  • M3A3 Stuart (Kína) 一 áthelyezve Tier III-ból, Tier II-be és megkapja a felderítés (ESP csaló) funkciót.
  • JPz 4-5 一 áthelyezve Tier V-ből, Tier IV-be a Jagdpanther elé. [miért???]
  • BMP-2M  一 áthelyeve Tier VII-ből, Tier VI-ba.
  • VFM5 一 áthelyezve a Vickers Mk.7 elé.
  • Warrior 一 áthelyezve az FV102 Striker elé.
  • Me 262 (szovjet) / Su-9 (1946) 一 összekötve a La-9-cel.
  • Az alábbi harckocsik átsorolva könnyű harckocsinak [valószínűleg megkapják a felderítés (ESP csaló) funkciót is.]
    • SK-105A2
    • JaPz.K A2
    • Class 3 (P)
    • Centauro
    • Centauro ROMOR
    • Centauro MGS
    • M18 (Italy)
    • Type 16
    • Ikv 73
    • U-SH 405
    • Avenger
    • Charioteer Mk VII
    • Rooikat 105
    • Rooikat MTTD
    • M1128
    • M18 GMC
    • M18 GMC (kínai)
    • M18 “Black Cat”
    • Super Hellcat
    • M8A1
    • T114
  • Az alábbi harckocsik átsorolva közepes harckocsinak
    • Ikv 73
    • Avenger
    • Charioteer Mk VII
  • A gaijin további változásokat eszközölt, elsősorban a századjárművekkel kapcsolatban. (Táblázatban a új változtatások kék színnel jelölve.)
  • Firecrest  一 áthelyezve Tier III-ból, Tier II-be.
  • A-4E Early 一 ‘Fejlesztési’ és vásárlási költsége kis mértékben megnövelve.
  • Me 262 A-1a/U1 一 ‘Fejlesztési’ és vásárlási költsége kis mértékben megnövelve.
  • M901  一 ‘Fejlesztési’ és vásárlási költsége kis mértékben megnövelve.
  • M24, M24 (TL), M24 (Olasz) 一 áthelyezve Tier III-ból, Tier II-be. A japán azért nem, mert akkor nem maradna Japánnak elég Tier III-as harckocsija. *
  • Me 262 A-1a/R6 (Jagdbomber) 一 A támadórepülőgép “Strike Aircraft” kategóriába fog tartozni a vele érkezö előnyökkel.

Az alábbi Spawnpontokat RB-ben megváltoztatták: (alap amire még rámennek a BR különbségekből a pluszok)

  • Nehézharckocsik: 180 → 160
  • Könnyűharckocsik: 110 → 150
  • Légvédelmek: 150 → 110

Az áthúzottak az angolban mindkét helyen ott voltak, az orosz fórum szerint viszont csak a közepes harckocsi típusjelzést kapják meg.

[* Szerkesztői vélemény:
Gaijin elmentek ti oda ahova, hogy minden fun járművel való fejlesztést el kell rontanotok.
Az M24 Chaffee az egyik legelvezhetőbb könnyűharckocsi közepes tierben, a nagy végsebessége, jó mozgékonysága, viszonylag gyorsan töltő és bármilyen Tier III jármú páncélját könnyedén leküzdő ágyúja miatt, ami az .50 kaliberes légvédelmi géppuskával párosítva halálos kettős (még 5.3-ban is vannak sikeres harckocsik ugyanezen löveggel).
“De neeem Isten ments, hogy bármi ami elvezhető alkalmas legyen Tier IV-esek fejlesztésére, mert az már olyan nagy feladat és sok idő, hogy azokat nem szabad kis élvezhető futrinkával fejleszteni. Ha valaki Tier III-ban könnyűharckocsizni akar ott az AMX-13-75”, rosszabb gyorsulással, légvédelmi képesség nélkül, és egy ugyanazon toplőszere ellenére gyengébb ágyúval. Persze az marad Tier III (ugyanazon BR-je ellenére), úgyhogy a gaijin még azt sem mondhatja, hogy a BR miatt teszi át a Chaffee-t.
Ha Tier II-ben akarunk könnyűharckocsival játszani nekünk eddig is ott voltak a Stuart-ok gaijin, a Chaffe maradjon csak a helyén, ha meg ennyire ‘nerfelni’ akarjátok őket, vegyétek el a ESP funkciójukat, vagy adjátok oda mindenkinek.
WOT másoláson kívül semmi értelme, hogy egy Chaffee miért tud jobban ‘spotolni’, mint egy Párduc, vagy egy IS-2.


Táblázat


A táblázat megnyitása új ablakban

3 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s