Hírek

Páncélautó az 1.79-es frissítésben – Sd.kfz. 221

Üdvözlet, kedves játékosok!

Most egyfajta történelmi bemutatót és előrejelzést fogtok olvasni egy alacsony szintű járműről.

Ahogy átnézem, amit a Facebook-csoportba feltöltött egyik tagunk a tesztszerveren lévő járművekről, szembeötlött valami:

sdkfz 221 skobrák zsolt

Nem tudom, hogy a többség hogy van vele, de én a 234/2-es Puma páncélautó óta várom, hogy újabb kerekes harcjárművel gyarapodjon a garázsom. De mi is ez a jármű a képen?

Ez egy német Sd.kfz. 221-es típusú, könnyű felderítő páncélautó. 1935-től 1940-ig gyártották 339 példányban. Alapvetően egy Horch 4×4-es terepjáróra épített, farmotoros, független felfüggesztésű páncélteknő és páncéltorony. A páncélautó megnevezés ne tévesszen meg senkit, a jármű fő védelme a mozgékonysága volt(országúton 90 km/h-t is elérhetett), mert páncélzata csak a kézifegyverek tüzének állt ellen. Emiatt ezt a típust a felderítő alakulatok gyakran nehezebb páncélautókkal közösen vetették be. Egészen a háború végéig használták, bár az elveszített példányokat már újabb típusokkal pótolták.

 

A 221-es tornya kézileg, 360 fokban körbeforgatható, fegyverzete egy darab MG 13-as, később MG 34-es géppuska volt. Az egy darab géppuska elégtelennek bizonyult más járművekkel szemben, emiatt a megmaradt járművek egy részét 1942-ben átalakították és felszerelték a 2,8 cm schwere Panzerbüchse 41 típusú fegyverrel. A nevében ugyan szerepel a puska(büchs) szó, de már inkább a könnyű páncéltörő ágyú kategóriába sorolható. Az sPzb 41-est azért alkalmazták ezen a páncélautón, mert ez volt az egyedüli fegyver, ami kellő tűzerejű, ugyanakkor elég könnyű ahhoz, hogy a 221-esen használhassák.

pzb41011ki

sPzb 41.Nem annyira nevezhető puskaszerűnek.(photobucket.com)

Ez az eszköz az úgynevezett kúpos furatú fegyverek közé tartozik. Lényegében arról van szó, hogy a lövegcső belsejének átmérője a csőfartól a csőtorkolatig előre meghatározott módon csökken. A lövedék úgy van kialakítva, hogy két „gallér” adja az átmérője külső részét és a kilövéskor ezek a „gallérok” összenyomódnak, rászorulnak a lövedék testére. Jelen esetben a betöltött lőszer lövedéke 28 mm-es átmérőjű, de amikor elhagyja a csőtorkolatot, már csak 20 mm-es. A „gallérok” miatt a lőporgázoknak egyre kisebb felületre kell ugyanazt a nyomásértéket kifejteni(nem tudnak úgy elszökni, mint egy hagyományos, huzagolt cső esetén), így az ilyen lövedék nagyon nagy kezdősebességet és torkolati energiát érhet el, ami növeli a páncéltörő képességet.

8

A sPzb 41 lőszerei. Balra a repesz(fragmentation),jobbra a páncéltörő. Előbbit nem használták túl gyakran.(4.bp.blogspot.com)

A német haderő alkalmazott még pár hasonló fegyvert más kaliberekben, de ennek a megoldásnak komoly hátrányai voltak. A kúpos furatú lövegekben a lövedék szűkülése miatt nem bizonyult előnyösnek repeszromboló lőszereket használni, vagy bármi olyat, aminek a lövedékében robbanóanyag van. Alapvetően APCR tüzelésére képes páncéltörőket hoztak így létre, ráadásul ezzel a megoldással a lövegcsövek élettartama a nagy igénybevétel miatt túl alacsony volt. Utóbbin csak rontott, hogy úgy a csövek, mint a lőszerek elkészítése nagy mennyiségű volfrámot igényelt-az pedig túl fontos stratégiai nyersanyag ahhoz, hogy csak úgy ellövöldözzék.

Szerencsére az utóbbiakkal nem kell foglalkoznunk a játékban. Most tisztázhatjuk, hogy mire is számíthatunk:

221 data skobrák zsolt

Az eddigi adatok.

  1. Kisméretű jármű farmotorral

  2. Meglepően jó páncélátütési érték

  3. Jó tűzgyorsaság

  4. Jó mozgékonyság, bár az mindig viszonylagos, főleg egy páncélautónál

  5. Gyenge páncélzat, a 14 mm-es maximális vastagság még 1.3-ban sem valami acélos

  6. Kétfős személyzet

Köszönet Skobrák Zsoltnak,amiért feltöltötte a képeket.

Jó vadászatot!



Összes magyar War Thunder cikk az 1.79-es frissítésről!



A WT Info-n, a War Thunder magyar rajongói oldalán a frissítésekről, járművekről összetett és lehetőség szerint a játék minden szegmensére (pl: WT WiKi) vonatkozó (és sokszor azon túl is) cikkeket megtalálsz!



Források:

2 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s