Hírek

TAM – az Argentin légiós

tam_1280x1024_logo_com_bbf86c3276f4567a8fdc5b843a8c24ad

Kedves játékosok!

A TAM egy közepes harckocsi, amelyet az 1970-es években argentin és német mérnökök közösen fejlesztettek ki, az akkoriban az argentin hadsereg szolgálatában álló, elavult 2. világháborús harckocsik leváltására. A harckocsizók várakozással tekinthetnek a TAM  német földi erőkhöz való hozzáadásával a következő 1.81-es frissítésében!

A TAM egy rendkívül kompakt, mobil és halálos argentin közepes harckocsi, amely a német harckocsiparancsnokok számára kiváló felderítőt biztosít a magasabb rangú járművek csatájában.


Videó a TAM harckocsiról a játékban


Áttekintés

Az Argentin Védelmi Minisztérium 1973-ban meg fogalmazta, mit vár el egy, az 1980-as években szolgálatba lépő harckocsitól: tömege ne haladja meg a 30 tonnát, képes legyen 70 km/h-s sebességre, hatótávolsága minimum 500 km legyen, fegyverzetét pedig egy 105 mm-es löveg, két géppuska és egy aknavető alkossa (utóbbit később elhagyták). Mivel ennek a tömeg-korlátnak egyetlen harckocsi sem tudott megfelelni (az AMX-30 36 tonna, a Leopard 1 42 tonna), felmerült egy Argentínában fejlesztett és gyártott harckocsi lehetősége.

tam_szembol

Argentín TAM harckocsik menetben / military-today.com

Még 1973-ban megalakították a Proyecto de Tanque Argentino Mediano-t (közepes argentin harckocsi projekt), ám a vállalkozás hiányt szenvedett tapasztalatban. Végül sikerült megállapodni a haditechnikai eszközöket gyártó német Thyssen-Henschel-el, amely már a második világháború alatt is működött.

A németek adták az új harcjármű vázát és a tapasztalatot, az argentinok pedig az (angol) fegyverzetet és a mérnökök felét. Összesen 3 prototípust építettek és két éven át intenzív vizsgálatoknak vetették alá őket (együtt több mint 10000 km-t tettek meg). A gyártást az állami tulajdonú Tanque Argentino Mediano Sociedad del Estado (a továbbiakban TAMSE) cég kezdte meg, a Tanque Argentino Mediano (TAM) páncéloshoz az anyagiakat a kormány biztosította.

Az átvett testhez új, háromszemélyes tornyot terveztek (mely hasonlít a Leopard 1 és 2 tornyához). A toronyba a  105 mm-es Royal Ordnance (L7A1-es) ágyút és két géppuskát építettek, ezáltal a típus tűzereje felért a nagyobb harckocsikéhoz. Természetesen a kategóriájában rendkívül csekélynek számító össztömegnek a védelem látta kárát. Emiatt egyesek szerint a TAM csupán egy könnyű vagy maximum közepes harckocsi, mivel páncélzata 35 mm-ig minden páncéltörő lőszernek ellenáll, de a nagy kaliberű (105-, 120-, 125 mm-es) lövegekének nem.

A TAM 1983-óta áll szolgálatban és a mai napig ez a típus adja az argentin páncélos erők gerincét, ezért fejlesztése kiemelt kérdés a hadsereg számára. Ennek ellenére a TAM-on közel harminc évig nem indítottak átfogó modernizálási programot. Egy fejlesztés elkezdődött TAM 2 néven  – az izraeliek segítségével – és 2013-ban készült is prototípus, de még rendszeresítésre nem került.

f399ef68d9ad27be4863284d78972b5f--battle-tank-argentina

Modernizált TAM 2IP változat, az egyik a két prototípusból

Az eredeti elképzelések szerint az argentin hadseregnek összesen 512 db TAM-ra volt igénye (ebből 200 harckocsi, a többi VCTP (páncélozott felderítő változat). Gazdasági és pénzügyi problémák miatt azonban a gyártást már 1983-ban beszüntették – ekkorra még csak 150 db TAM és 100 db VCTP készült el. Az egyetlen export megrendelést Peru lemondta, így a hadsereg további 20 db TAM-hoz és 26db VCTP-hez jutott.

Harci tapasztalat nincs a típussal, a Falklandi háborúban nem vett részt.


thyssen_henschel_tam_01_1280h720_e4aee88b8718d46484bee3f03392c4f7

A War Thunderben a TAM az összes harckocsi ágon elérhető lesz ,de nem közepes harckocsiként, hanem könnyű harckocsiként és a német földi erők fejlesztési ágában “légiósként” az 1.81 frissítés megjelenésével. A TAM a mobilitás és a tűzerő nagyszerű kombinációjával rendelkezik, miközben majdnem teljesen elhanyagolja a páncélvédelmet. Sok szempontból úgy tekinthető, mint egy fejlettebb Begleitpanzer 57.

thyssen_henschel_tam_04_1280h720_d6ae2d01847cc6fa0a0171a03f86bc7e

A TAM egyik legfontosabb tervezési szempontja a fejlesztés során az volt, hogy a jármű súlya közel 30 tonna legyen. Miközben ez biztosították – hogy a harcjármű majd minden hídon átjusson Argentínában – bizonyos korlátozásokat okoztak a jármű védelmi tulajdonságaiban: a mérnököknek maximum 32 mm-re kellett korlátozniuk a harcjármű páncélzatát. A játékban ez nem valószínű, hogy elegendő védelmet nyújt a különböző magas rangú harckocsikkal és más harcjárművel szemben, de bizonyos szintű védelmet nyújt a géppuskák ellen.

A csatába induló TAM parancsnokok ugyan nem tudnak hatékonyan támaszkodni a jármű páncélvédelmére, de a mobilitás már teljesen más kérdés. A tiszteletre méltó 720 lóerő (!) mellett a TAM MTU motorja képes arra, hogy a járművet 75 km / h sebességgel repítse az utakon, mind előre, mind hátra! (HaHa BatChat! – a szerk.) Ezenkívül a kiváló teljesítmény-súly aránynak köszönhetően a jármű nagyon gyorsan elérheti csúcssebességét és viszonylag jól haladhat még szegdelt terepen is.

thyssen_henschel_tam_05_1280h720_7cc96dc7f958ea74e6c45d391798f11b

A TAM másik kiemelkedő tulajdonsága az elsődleges fegyverzete. A brit L7A3 ágyú argentin utódjával van felszerelve és nagy  lőszer választékot kínál a HESH és HEAT lövedékekkel egyetemben, így a TAM tökéletesen alkalmas arra, hogy a felderített célt meg is semmisítse. Az ágyú mellett a TAM parancsnokok két 7.62 mm-es géppuskával is rendelkeznek – egy koaxiálisan és egy a torony tetején, hogy légvédelmi fegyverként szolgáljon.


Kövesd a híreket a War Thunder Info oldalon, amely a magyar War Thunder rajongók első számú információ forrása!




Összes 1.81 frissítéssel kapcsolatos cikk!


Forrás: War Thunder

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s